-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40606 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

چرا همه پيامبران در خاورميانه مبعوث شده اند و در كشورهاي غربي مبعوث نشده اند؟
اولا، يكي از لوازم نبوت عامه اين است كه هيچ مردمي بدون راهنما غيبي نيستند و ممكن نيست خداوند ملتي را بدون رهنما رها كندزيرا خدا مربي و مدبر انسان است و انسان مسافري است كه عوالمي راپشت سر گذاشته و عوالمي پيش روي دارد انسان بدون راهنمايي وحي نمي داند از چه عوالمي آمده است و به كدام عوالم مي رود قرآن كريم در اين مورد مي فرمايد هيچ امتي بدون پيغمبر و راهنما نخواهد بود ( ( ان من امه الاخلا فيها نذير ) ) ، ( فاطر، آيه 24 ) امكان ندارد جمعيتي در منطقه اي زندگي كنند و خداوند براي آنان راهنما نفرستد خداوند مردم را خواه موحد و خواه غير موحد از نبوت جدا نمي كند اصولا نبوت از بشريت جدا نمي شود يعني ممكن نيست در عصري يا نسلي در سرزميني گروهي زندگي كنند و براي آنان نبوت نباشد و ممكن نيست جامعه بشري را بيافريند و وحي و سروش غيبي را خلق نكند زيرا جامعه بدون وحي حيات انساني نخواهد داشت . انفكاك بشريت و نبوت ممكن نيست يا خود پيغمبر در يك جامعه معين به سرمي برد و يا نماينده و جانشين او و يا كتاب و تعاليمش . اين كه در غرب پيامبري ظهور كرده است يا نه بايد گفت ممكن است در آن قسمتهاجمعيتي نبوده و يا اگر بوده ما دليلي نداريم كه خداوند براي آنها انبيايي نفرستاده است چون همه انبيايي كه آمار و نامشان در جوامع روايي هست تنها نام بعضي در قرآن ذكر شده است خداي سبحان مي فرمايد : ( ( منهم من قصصنا عليك و منهم من لم نقصص عليك ما پيش از تو رسولا ني فرستاد يم سرگذشت گروهي از آنان را براي تو باز گفته و گروهي را براي تو بازگونكرده ايم ) ) ، ( غافر، آيه 78 ) لذا شايد در غرب نيز انبيايي بوده اند كه درقرآن قصه آنان نيامده است و علت عد م ذكر نام و قصه آنان در قرآن اين است كه كتاب و آثار تبليغي آنها براي مردم مشرق زمين و خاورميانه اصلاآشنا نبود، ( تفسير موضوعي ج 6 آيت عبدالله جوادي آملي ) . ثانيا، بايدراهي وراي حس و عقل باشد كه بتوان از آن براي هدايت مردم استفاده كرد اما فعليت يافتن هدايت افراد مشروط به دو شرط است : يكي آنكه خودشان بخواهند از اين نعمت الهي بهره مند شوند، دوم آنكه ديگران موانعي براي هدايت آنان فراهم نكنند و محروم ماندن بسياري از مردم ازهدايت انبيا در اثر سو اختيار خودشان بوده است چنانكه محروميت بسياري ديگر در اثر موانعي بوده كه ديگران در راه گسترش دعوت انبيابوجود آورده بودند .و پيامبران خدا همواره براي داشتن اين موانع مي كوشيدند با دشمنان خدا و بويژه زورمندان و مستكبران به ستيزبرمي خواستند بسياري از ايشان در راه ابلاغ رسالت الهي و هدايت مردم جان خود را فدا كردند .نكته قابل توجه اينكه ويژگي اختياري بودن حركت تكاملي انسان ايجاب مي كند كه همه اين جريانات بصورتي انجام يابدكه زمينه حسن يا سو انتخاب براي طرفين حق و باطل فراهم باشد مگر اينكه تسلط زورمندان و اهل باطل بجايي برسد كه راه هدايت ديگران را بكلي مسدود كند و نور حق و هدايت را در جامعه خاموش سازند در اين صورت خداي متعال از راههاي غيبي و غير عادي طرفداران حق را ياري خواهد كرداگر چنين موانعي بر سر راه انبيا(ع) نمي بود دعوت ايشان بگوش همه جهانيان مي رسيد و همگي از نعمت هدايت الهي بوسيله وحي و نبوت بهره مندمي شدند پس گناه محروميت بسياري از مردم از هدايت انبيا بگردن كساني است كه جلو گسترش دعوت ايشان را گرفته اند، ( آموزش عقايد ج 2 استاد محمد تقي مصباح يزدي ). ;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.